Vår-skog-hajk i bilder!


Måste säga att jag är mycket nöjd med denna bilden. Spegelblank sjö och vårt camp vid brasan.

Att man inte ska leka med knivar, eld och vapen måste vara den mest använda föräldraproppagandan i hela världen. Alla barn oavsett värdsdel och tidsålder har fått dessa regler inpräntade hårdare än bibelorden inpräntas i en stackars pungbeskuren gosskör i Vatikanen, då de ska ut och campa ända sedan barna Hedenhös för första gången tog med sig ett par flaskor sprit och ett lock öl ut i skogen. Och tydligen missbrukade sin frihet med en kalashnikov, två skogsbränder och med var sin knivskada efter en bältespännarparken-lek(ni som har koll på statyerna i GBG hänger med, ni andra; Googla).

Nu är det kanske så att vi enligt åldern i våra körkort inte längre får kallas oss barn, men från och med att vi för första gången på sex månader möttes upp igen efter olika resor och som ni ser på bilden nedan, hittade den ultimata tältuppställningsplatsen hade hur många sommrar och vintrar vi upplevt inte kunnat spela mindre roll. Vi var som barn på nytt, eller rättare sagt fortfarande. Enda skilldnaden var att alla, utom jag som är en misslyckad vagabond, har sitt eget hem och därför kan slippa ut genom dörren utan meningen som tar död på allt kul -Lek inte med eld, knivar eller vapen..

Lyckan över att ha funnit den absolut bästa tätuppställningsplatsen i hela världen kan bara firas på ett sätt.
YEEEES!-tecknet.



Det tog oss ungefär två timmar innan vi totalt hade slagit hål på våra föräldrars önskan om icke-lek. Att leka med eld, vapen och knivar är helt enkelt jättekul!

Att sticka grenar i elden samtidigt som man leker med kniven är en så kallad double-fire'n'knife-combo. Sug på den du far. Ha ha! (Jag vågar enbart skriva detta för att jag nu har hittat en lägenhet och flyttar imorgon)








Vi fick tyvärr inte en endaste fisk. Om det beror på att det fanns mindre fisk i sjön än det fanns i gräset runt omkring eller om Petters och Christians outrötterliga entusiasm över att skjuta med luftgevär på vära flöten eller emot där de trodde att mitt kastdrag befann sig vet jag inte.


Camp-Myrstack med de två wannabe-Amerikanarna med varsitt gevär i varsin solstol. Givetvis försedd med kopphållare och kyld öl.


En go gäng i gött väder helt enkelt. Att vi inte behövde gå mer än trehundra meter från bilen innan vi hittade den ultimata tältplatsen är ju inte vårt fel.

Kommentarer
Postat av: Ylva

"skriver endast detta för jag har hittat egen lägenhet och flyttar imorn"

asså. hahahaha sluta va så rolig. mysiga bilder! vääääärme. kul att det snöade här igår...

2011-05-04 @ 23:23:02
URL: http://lovelive.blogg.se/
Postat av: Nils

Tackar=) Ja det snöade här med, sög. Men men det blir bara bättre och bättre för var dag så ett litet snöbakslag ska vi inte gå och hänga läpp för!

2011-05-06 @ 06:18:16
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Martin

Najs Nils. Shetnajs måste jag säga. Hade lätt hakat på om det inte vore för att jag alla andra dagar förutom den haft panik för att jag befann mig i Sverige utan en plan... =)

2011-05-10 @ 07:19:38
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Linus

Gött äre! Nu får Petter klippa ihop en film bara :)

2011-05-13 @ 13:52:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0