Chill på torpet..

Efter att ha gett kroglivet i Kalmar och den svenska senhösten ungefär tolv chanser för mycket har jag och min gode vän Christian bestämt oss för att barrikera oss i torpet hela helgen. Elda brasa (bara det är en aktivitet mer värd än Kalmars fjortisklubb Palace fem gånger om), plugga, äta en massa onyttigt och äntligen ta tag i våra ansökningar till utbytestudentprogram till nästa höst.

Visserligen behöver vi bara öppna dörren för att kliva rakt in i en värld som utan att någon skulle annat något annat, skulle kunna påstås vara djupaste Ryssland. En värld där biege kan kallas färglatt och allt annat är i gråskala.
Jag tänkte mig dock att försöka ta mig till ett land där det antingen är varmt, gött och förhoppningsvis surf. Eller en värld där det är kallt, vitt och med en snowboardpark.
I vilket fall måste det kluras ut hur en sådan ansöka går till, ett mission som den svenska byråkratin gjort svårare än det är att hålla bitterheten borta i slutet av november.
Efter att ha försökt och misslyckats med att luska ut något matnyttigt ur informationen på internet besökte vi två olika expeditioner som båda rekomenderade varandra för svaren på våra frågor, samt skickat tre mail som även de rekomenderade till varandra eller till någon annan har jag nu skickat iväg ännu ett mail och ger upp för denna veckan. FAIL! och varför ska det alltid vara så förbaskat svårt att utse någon som är intresserad att styra i sådana här saker. Då kan han/hon lära sig skiten och förmedla den till oss studenter. Istället har vi tre olika kontor som inte kan eller vet ett smack.
Jag är absolut inte bitter, för nu ska det snart eldas igen. Ska bara åka och köpa 3 kubikmeter ved först.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Haha, jag håller så med! Utelivet i Kalmar är inte värt mycket alltså! Bättre o mysa hemma med lite gott o äta o nån film eller bara gött sällskap liksom! :)

2011-11-19 @ 19:26:19
URL: http://lovisarogo.blogg.se/
Postat av: Anonym

tycker dock ni skulle gett Söderport igår en chans!

2011-11-19 @ 19:39:05
Postat av: Nils

Jepp det var asgött=) Jag har faktiskt inte gett Söderport en enda chans än så det kommer nog snart!

2011-11-23 @ 08:17:49
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: m

trött på palace? gå på sjukan!

2012-03-01 @ 21:09:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0