David vs. Goliat

Nollningsschemat består tro det eller inte enbart av ölhävartävlingar, kårkvällar och studentpubbande. Vissa andra aktiviteter, som visserligen inte uppbådar i närheten av lika stort intresse, har skrivits in. Gissningsvis för att ge två veckors festivalmängdsförtärande en svag men ändå verklig förknytning i något för lärare och universitetsanknytna legitimt. Och sen finns de ju de som likt mig gillar att leka lekar även om det inte går ut på att bli aprak.

Tur är det nog dock att jag trots mitt starka intresse för att sporta (absolut inte sport, titta på?! har jag aldrig förstått mig på) är det nog tur att jag inte direkt har vad man skulle kunna kalla vinnarinstinkt. För just som deltagare i IdéHus är det svårt att vinna emot de "aningen" större föreningarna.

Här har vi Idéhus svarta "startfemma" inför tisdagens brännboll. Ni ser ju själva hur nöjd ordförande-Susanna(stående) var med uppslupningen.  


Sen hade vi det gula laget(Jag har inte lärt mig vilka färger som är vilka studenthus):



Eller som de näst minsta vita laget:
En sissådär 500% fler än oss..

Tillslut blev vi faktiskt hela femton starka krigare i vårt lag och blev inte ens utklassade vilket inte kan ses som något annat än en vinst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0