Man-Flu..

Precis som min visa moster till tidigare inlägg kommenterat tog det knappt en vecka innan mitt problem med tiden var löst. Mer vänner, skolan började, ett par träd att klättra i och vops så var jag, visserligen inte i närheten av så uppbokad som under Thai-connys befäl hemma på jobbet men i alla fall tillräckligt för att inte behöva klaga på rastlöshet.

Men precis som alltid när allt är lite för gött..

Lördagskväll i ett tält med ettusen andra unga människor uppskattningsvis 40/60 uppdelat män/kvinnor, på dansgolvet precis efter att ha tävlat som representant för mitt elevhem Idéhus emot representater ifrån alla andra hus och spöat skiten ur dem i ölhävartävling (Nu är Mor stolt!) Dansande, skrattande och med en sjukt trevlig vecka i bagaget.

..vaknade jag upp på söndagen minst lika, om inte mer sugen på följande nollningsvecka. Där tog det dock stopp. Kände min krasslig i skolan på måndagen och stannade hemma på kvällen. Kände mig värre på tisdags och ons, tors..
Jag vill bara berätta att jag numera tydligen är runt fyra hundra år, förnuftig (=finns det något värre skällsord) och tråkigare än en fundamentalistisk mormon. Stanna hemma för en liten förkylning?! Fast som Yo-Jo borta i Kanada uttryckte det: There is no worse decease than Man-Flu, och nu laddar jag i min nyinköpta kostym inför lördagen då jag inte har något annat val än att ta igen en veckas nollning på en dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0