En moppetripp en knarkare och slutligen en gitarr!

För inte så länge sedan skrev jag att det enda som saknades mig i denna värld, förutom den stora kärleken (har någon sett den förresten?) var en gitarr. Nu har jag en.WIN!
 
http://www.gumtree.com.au/ som är den Australiensiska versionen av blocket, är lite av min och min budgets bästa vän. Efter att surfat runt där ett tag hittade jag en gitarr för 60$ vilket är ungefär fyrahundra svenska riksdaler.
Jag slängde mig upp bakpå Jonatans vrålåk till tvåhjuling och vi for mot gitarren med ljusets hastighet. Egentligen så satte jag mig mer lite försiktigt eftersom dämparen på den ljusblå scootermopeden lätt blir överlastad med två fullvuxna karlar på. Sen tog jag givetvis på mig den stora obekväma och totalt ofashionformade hjälmen. Sen var kanske ljusets hastighet kanske inte riktigt rätt liknelse då Jonatans scooter för det första inte går i mer än 20km/h då den är kall och egentligen inte så mycket mer än trettio då den är varm. En punkad cykel är nog en bättre liknelse, nu när jag tänker efter. I vilket fall..
 
Gitarren var kvar, men pundargubben som hade nästan lika många gitarrer som missbruk, hade troligtvis under påverkan av kilovis med Marijuana glömt av var han hade lagt "caset" till den. Så därför bestämde han sig för att 40$ var mer skäligt. 
 
-It's stringed lefthanded by the way, sa han medan han rotade fram den ur en garderob där han verkade förvara vänstergitarrer, kläder och möjligtvis lik med tanke på lukten. -I like to always have a leftstringed guitarr, it good for the brain, but you can just turn the strings around..
Jag tänkte att om han lät bli att knarka så mycket och om inte städade ur lägenheten så i alla fall öppnade ett fönster för att släppa in lite luft så hade det nog också vart "..good for the brain".
 


I vilket fall jag slog till DIRR! och äger nu en gitarr till ett värde av inte mindre än 272,92kr enligt valuta.se.
 
Jag kom på att jag inte har slängt upp någon bild på min andra familjemedlem heller. Så här ser hon ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0