Inflyttningsfest med alla våra Australiensiska vänner..

..alla noll?

I lördags blev det lite av spontan inflyttningsfest här på the Regent. Vi bestämde oss för att bjuda alla våra Australiensiska vänner och insåg ungefär lika fort att de var icke-existerande. Vi fick ihop oss svenskar, en gäng (ja, på mitt språk heter det ”en gäng”) norrmän (det är mer norrmän här än det är kalorier i en snickers), två danskor, en och en halv mexikanare, en equadorian, en tysk, en argentinare och sen lite blod från England och Bosnien. Men inte en enda Australiensare. Finns det ens några i detta landet?



Det vi kan skylla på än så länge är att de flesta vänner vi har samlat på oss är ifrån de aktiviteter som skolan har ordnat för utbytesstudenter och där har det inte vart mer än möjligtvis bartendrar från down under. Vet inte hur länge vi kan skylla på det dock så nu får det blir Kalmar all over igen – Ut och ragga kompisar. Ni vet säkert alla hur svårt det är att fråga det andra könet efter ett nummer på krogen, snäppet värre är det att börja prata med en local i skolan, som förövrigt redan tycker vi skandinaver har en aningen bögig aura enligt mina Australiensiska vänner hemma i Sverige, och innan man tappar bort honom be efter ett nummer så ”-vi kan hitta på nått i helgen”. FAIL! redan där så att säga. Men likväl ska jag jobba på det. Kommer uppdatering om hur det går så snart jag gjort framsteg.

Ett roligt återseende på festen var Jesper som kanske någon av er som har vart med här sedan begynnelsen kommer ihåg. Första månaden på första resan, precis efter jag och Martin blivit lurade av en viss minigris, hamnade vi på en dykkurs på Koh Tao i Thailand. Där träffade vi Jesper, hans dåvarande flickvän Anette och Mowgli som jag senare kom att stjäla från Jesper och resa genom Laos och Vietnam med.
Jesper verkade helt ha kommit över min stöld och ganska snart vågade jag till och med ge honom en kram utan att kolla hans händer efter en kniv. Om jag inte minns fel har vi setts en gång på de fyra år som gått sedan Koh Tao, men i vilket fall kändes det som att återse en gammal god vän. Det känns verkligen lite tråkigt att hans år här är över nu i slutet av augusti, när mitt halvår  precis börjat.


Jesper som jag träffade för första gången på Koh Tao för fyra år sedan..


Slänger in en bild på solnedgången från vårt vardagsrum också, bara för att jag kan..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fan va roligt du verkar ha det Nils! Skulle kanske valt vamrare breddgrader än Kanada känner jag nu haha:)

2012-08-08 @ 08:45:45
Postat av: Syrran

Världen verkar vara ganska liten!

2012-08-08 @ 11:09:34
Postat av: Nils

Det är verkligen inte fel här nere om vi säger så;) Men Kanada är ett av mina favoritländer fortfarande så du kommer nog inte lida;)

2012-08-13 @ 03:34:15
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0