Sista lektionen för dagen handlar om Alice Pung!

(Ber om ursäkt för extremt låg humor.)

 

För att ändå klaga lite så måste jag säga att mitt schema på tisdagar är riktigt segt. Definitivt värt eftersom jag har två lediga dagar istället men ändå.



Hemma lyssnar jag som bäst när jag sitter stilla och tecknar samtidigt som läraren talar. Då stannar tankarna i klassrummet och funderar inte alls på hur bra jag egentligen hade kunnat klättra om jag hade tummar på fötterna. (Vid pappersbrist har jag kommit fram till att fasaden på andra sidan gatan från Nisbetskaskolan i Kalmar troligtvis inte skulle vara något problem alls.)

Här där de talar engelska, snabb engelska, är det inte möjligt att göra annat än att använda alla sinnen som står tillbuds om man vill ha en chans att hänga med. Jag mer eller mindre lyssnar och läppläser samtidigt som jag likt en fladdermus skannar rummet med mitt sjätte sinne för att hela tiden ha full koll på allt som kan störa min koncentration. Det sista sinnet är visserligen ofrivilliga koncentrationssvårigheter, men ändå.

En dag full med lektioner och dessutom utan rast för att fylla på energiförråden, tär och då slänger de minsann in test på sista lektionen bara för att jävlas.
Inte ett test som i ett papper med frågor, eller som en inlämning nej. Ett koncentrationstest i form av en genomgång av dagen aktuella författare. Today we are going to talk about the Asian-Australian writer.. wait for it..

Alice PUNG!

Jag och Christian Bieber som vid det här laget är utsvultna, fullmatade med information, och fnissigare än två småflickor från andra klass med fickorna fulla av kärleksbrev och luktsuddigum känner att detta kan vara en uppgift vi inte kommer att klara av.

Frågor som: -Does Alice Pung’s background influence the text in anyway.. (Jag vet precis vad hon menar med Alice Pungs bakgrund.) Eller: Alice Pung studies on the University of Sydney (..medan hon själv jobbar med dagskift på en korvmoj) blev nästan för mycket och det var med nöd och näppe de två små gossarna med riktigt trött humor klarade sig igenom sista timman.

Några av er har efterfrågat boktips/recentioner bland/av de böckerna jag läst än så länge. Ska bara läsa lite mer av Alice Pung, sen kommer en lista på det jag tagit mig igenom än så länge.


Kommentarer
Postat av: Madeleine Stjärnqvist

Vill tacka för en mycket underhållande blogg och en mycket träffsäker beskrivning på sonen C.Bieber. Eftersom Christian har otroligt mycket att göra så att tiden inte finns att höra av sig hem, så är det kul att höra att ni har det bra.

Hälsningar Christians mamma.

2012-08-01 @ 15:57:40
Postat av: Classes Lilla Blogg

morsning korsning..jag ha ett affärsförslag, om du gillar min blogg på facebook kan jag göra en annan tjänst åt dig som tack..t.ex gilla dig på bloglovin eller nåt..gilla mig och skriv vad du vill att jag ska göra i gengälld, skriv i en av mina kommentarer på min blogg, då ser jag det lättast...och det kan ta upp till 24 timmar innan jag gjort det du ville, kollar min blogg en gång om dagen..här kommer sidan jag vill att du ska gilla.. https://www.facebook.com/pages/Classes-lilla-blogg/143702972315095

skriver en kommentar i din blogg sen när jag gjort det du bett om..

vill så gärna samarbeta med någon annan blogg

2012-08-01 @ 19:17:33
URL: http://classeslillablogg.wordpress.com
Postat av: Nils

Hej Madeleine! Kul att du hittat hit. Jag ska göra mitt bästa för att uppdatera er om C. Bieber;) Han lever och mår bra! Och kul att du gillar bloggen!

2012-08-04 @ 06:25:08
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0