Surfers Paradise recension! Första halvan.

En härlig sötsurblandning av två delar Stockholms innerstad, två delar pizzeria/besinmack någonstans i Dalsland och en kvarting Polsk eller möjligtvis Litauisk källar-svartklubb. Så ser halva min bild av Surfers Paradise ut efter en månad på plats.

Stockholms innerstad på så vis att nattklubbarna ligger på krypavstånd ifrån varandra och på sättet de helt tar avstånd från att avspegla antalet besökare för kvällen i längden på kön utanför. Men även hur, och nu hoppas jag att stockholmare som inte håller med argumenterar för det i kommentarfältet, alla här är helt överens om att de är lite bättre, lite snyggare och lite coolare än resten av landet.

En annan sak de verkar vara helt och hållet överens om här, precis som de är i Dalsland, är att stora svarta tribaltatueringar egentligen inte alls är så fula som resten av världen tycker, de är istället det coolaste en ung man kan ha på överarmen och helst gärna halvvägs upp på halsen.
En given accessoar till dessa stora svarta spetsiga kluddklumpar är utan undantag en riktigt ”coolt” stylad pick-up av märket Holden. Det kan inte vara något annat än en äkta Dalslands-epa som ligger inne med inspirationen till alla dessa supersänkta, tribalsolskyddutrustade bilar, som dessutom verkar vara helt omöjliga att starta utan en minst trettio meter lång burnout.

Hittade inga bra bilder på Holden pick-ups så som de ser ut här i Surfers, men ni får föreställa er lite flames och wonderbaums.


Den polsk/Litauiska svartklubbstouchen står kvinnorna i byn för. Man kan tolka det som man vill men det är i vilket fall inte synonymt med klass och finess. Det ligger däremot en positiv antoning i det på så sätt att jag föreställer mig att östeuropeiska kvinnor äter bra mycket mindre mackedonken än kvinnorna i västvärlden. Många av tjejerna här verkar vara mer än kära i att träna, en kärlek som klås endast av deras kärlek till att leva vardagslivet i heta träningskläder, och på broccoli och fullkornspasta.
Men sen kommer helgen..
Då har de tydligen fått för sig att de deltar i en Pimps n’ Hoe’s tävling där slampigaste utstyrseln vinner. Jag är, och det kan mina vänner intyga, mer eller mindre helt ointresserad av modé, men mit expertutlåtande är i vilket fall att alla dessa tjejer hade vart bra mycket mer attraktiva om de bara stannade i sina tighta yogabyxor istället för att hoppa på red light district modet.

 

Jag vill inte påstå att jag mer än möjligtvis någon enstaka kväll, kanske två, i veckan lever i den del av Surfers som jag precis beskrivit. Andra halvan kommer med mer snart..


Kommentarer
Postat av: Helena

Klockren beskrivning! Både Holden ute(ar) och alldeles för korta klänningar är mycket vanligt förekommande även i Melbourne. Bogans finns överallt i Australien, det går inte att komma undan, även om de kanske är lite mer sällsynta i storstäderna.

2012-08-18 @ 11:01:57
URL: http://napok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0