Bildbevis, skryt och stereotyper..!

Nu när en i gänget äntligen har skadat sig så att vi har en fotograf.. (Jag menar det är verkligen synd om Silje.. Men bildbevis är bara ett måste på alla upplevelser i denna facebook/blogg-drivna värld.)
 
Fotograf-Siljes omplåstrade ben och fötter med mig och Zlatan i bakgrunden som två svarta prickar..
 
Delfiner har alltid varit lite av en symbol för en annan värld, med varmare och turkosare vatten, för mig hemma i Sverige. Sedan vi startade roadtrippen har det varit delfiner i vattnet fler gånger än det inte har varit det och i morse var det inte färre än sex stycken. Fr. V; Jag, Zlatan och Flipper. Hoppas också ni ser hur man lätt kan ta fel på en delfin och en haj.
 
Vi har inte haft några större vågor sedan vi fick införskaffade en fotograf men här är några bilder från vad vi lyckats skrapa ihop de senaste dagarna:
 
Givetvis är själva avslutet kritiskt då coolnessgraden på en surfad våg avgörs.. Här ser ni mig utföra ett så kallat "Armarna-uppåt-sträck"-avslut.
 
Zlatan sicksackar mellan stenarna..
 
Den gamla köttbullepositionen som jag lärde mig i skridskoskolan 1992 fungerar än då man försöker pumpa fart på en lite för liten våg..
 
Zlatar kör en så kallad "luring". Pekar åt det ena hållet men kör åt det andra.
 
Det blev inga världsrekordstora bölger (=vågor på norsk) men med lite stenar att akta sig för fick hjärtat snörp ett par gånger ändå och frukosten (Aldi-pannkakor och jordnötsmörsmackor) kunde avnjutas välförtjänt.
 
Livet mellan vågorna är svårt att klaga på det med. Speciellt nu när vi har en hatt som givetvis är obligatoriskt för att lagligt få plocka upp en gitarr på en roadtrip. Egentligen måste man även ha långt solblekt hår i toffs också, men jag kom undan på att bara använda ord som mate, gnarly, dude, och soulsurfing precis lagom många gånger i varje mening.
 
Hells yeah jag har hatt när jag spelar gitarr! ALLTID!
 
Jag ringde hem till mina kära arbetskollegor häromdagen. De var inte trevliga alls.. Inte ens de som brukar vara det. Klockan var tydligen 06:45 det var fyra grader varmt och ösregnade. Själv satt jag med en kall öl under ett träd och växlade njutning mellan en god bok och en vy över viken i Crescent head.
 
 
God natt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0