Åka tåg..

Sedan jag flyttade hit ner till Kalmar har jag vart hemma på västkusten fyra gånger. Alla med bil. Men! Den här gången när jag ska hem och fira 25-årsdag bestämde jag mig för att spara lite pengar, spara lite miljöutsläpp och kanske till och med få till lite effektiv tid då jag planerar att studera lite medan jag överlåter makten över min färd hemåt till en lokförare.

Undrar om det var redan då jag bokade biljetten, som ödet bestämde sig för att skrikskratta mig i ansiktet?

Jag som har önskat mig ett par decimeter snö sedan april någon gång då jag lämnade Kanada, fick den levererad mer än ironiskt lagom precis då jag passerade SJ skylten på väg till tåget.

-BAAAAAAAAHAHAHAHAHA!!!! ...skrattade ödet lyckligt.

SJ och en millimeter snö rimmar sämre Håkan på senaste skivan, det vet ju alla i landet Sverige som kan de tre första bokstäverna i alfabetet. En decimeter på en timma vill jag inte ens tänka på.

Om två minuter ska tåget gå. Vi får se hur det går..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0