Fjällenlycka i form av gröna flasköl.

I fredags klockan 10.53 steg jag ur tentasalen och lämnade blytyngden i form av boken "Den globala nationalismen" bakom mig för att aldrig se tillbaka igen. Visserligen har jag lärt mig sanslöst mycket intressant den senaste kursen men att jag var tvunget att mota bort all lycka i livet för att få plats med 740kr värt av böcker från adlibris visste jag inte att jag gick med på då jag skrev på.

 

I vilket fall studsade jag mer än vanligt (mina vänner brukade sjunga ”-som en liten boll, kommer jag tillbaks till dig” och syfta på min gångstil) där jag strosade ut i.. ..WTF! SOL!?!?!
WIN! Inte nog med att jag faktiskt har lagt tre timmars skrivande bakom mig och att krampen i armen börjar gå över, jag tror till och med att jag klarade tentan och nu blå himmel med tillhörande värme i form av en av mina bästa vänner solen!

 

Jag grät lite där och då på trappsteget medan rök-gänget som är lika obligatoriskt del av ”skoltrappa miljön” som en söndertaggad bänk undrade om jag var okej mellan tre-timmar-utan-nikotin-sugen. -Det är lite för bra.. svarade jag och insåg inte då att det egentligen bara var relativt bra.

 

Två och en halv timma senare..
-DET HÄR.. är för bra.

Sol och reggea..

Jag och min gode vän Christian som tillslut hade bestämt sig för att slita sig från tentasalen även han, satt då på varsin stol, med öl serverad i grön flaska och proppah snökyld a la fjällvärld, med bara ett par minuter kvar tills grillkorvarna var klara och njöt.

 

Sanslöst vad en avklarad tenta, lite sol, några öl och en lite bränd korv kan göra för en själ. Kändes nästan som jag satt på en uppochner vänd snowboard i Kanada och lyckan var nog faktiskt lika stor. Att vi inte avslutade dagen där och då och istället socialattackerade Kalmars uteliv är en annan historia, men jag vill ändå slänga in en liten ursäkt till alla som inte riktigt var redå för duracellfirande av helgen. Så kan det gå. Jag hade i alla fall sjukt kul!


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Åh nice! Värsta bästa sättet att varva ner efter en tenta! :)

2012-02-20 @ 10:57:28
URL: http://lovisarogo.blogg.se/
Postat av: moa

NÄ?! Sjukt att drömma samma! Måste vara ment to be! Nya vänner varav en är en gul apa och sundsvalls backar är ju lätt fixat.. däremot blir australien tufft med min studentbudget :P siffrorna 2012 var en återkommande sifferkombination genom hela drömmen... kanske var ett tecken!

2012-02-20 @ 18:35:52
URL: http://meanwhileinsweden.blogg.se/
Postat av: Nils

Ja, det var riktigt trevligt måste jag säga. Är det samma väder nästa gång så bjuder jag lätt in klassen på förfest i solen!

Lätt Moa, klart det är ett tecken!

2012-02-22 @ 16:06:25
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0