Snö-kite oskulden är äntligen borta..

Hur mycket man än har att läsa så går det inte att sitta 12h i sträck, vill jag bara tillägga så att ingen tror att jag inte fokuserar på pluggandet. Om det finns snö, en fin åker och lite vind är det bra för studierna att komma bort från böckerna och snowkitea lite för att tömma hjärnan och få lite frisk luft.
Då det blåste ganska lite kände jag mig relativt säker där jag traskade ut på åkern i min ensamhet. För säkerhets skull hade jag tänkt hålla mig så att man såg mig från vägen, plus att jag hade mobilen och en lapp med namnet närmsta busshållplats nedskriven ifall jag skulle ramla och bryta benet eller slå i huvudet och glömma bort var jag var.
Ganska svettig blev jag bara av att rigga upp kiten och pölsa i snön, att vinden sen lade sig så att jag fick kämpa som ett djur för at få upp den i luften hjälpte inte heller till.
Tillslut kom vinden tillbaka och det blev åtminstonne 1,5h åkande. riktigt roligt och nu när jag väl har testat ska jag givetvis trycka lite hårdare nästa gång. Förhoppningsvis även då utan att bryta armar eller ben dock. Jag är för gammal för sånt nu. Nästa gång hoppas jag även att någon vill följa med så att jag får lite sällskap och förhoppningsvis några bilder på själva åkandet.
Såhär såg i alla fall spåren ut dagen efter i solen:
Och nu.. tillbaka till nationalismen.

Kommentarer
Postat av: Helena

Snowkiting, visste inte ens att det fanns. Sjukt bra idé dock, ser helt underbart ut!

2012-02-14 @ 12:35:15
URL: http://napok.blogg.se/
Postat av: Syrran

Får man fråga varför du hade namnet på närmsta busshållplats med dig??

2012-03-13 @ 22:24:40
Postat av: Nils

För att eftersom jag var efter en landsväg var det bästa riktmärke för ambulansen att gå efter om de skulle hitta mig vid olycka. Man får inte vara dum serru;) Då blir man som Hedlund.

2012-03-17 @ 17:53:28
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0