Nostalgifrosseri..

Hela kvällen har idag gått åt till att frossa i gamla bilder och med dem sjunka djupt ner i nostalgiträsket. Det händer lite för ofta att ljuset i det nu töblöta Kalmar motas bort med minnen från svunna tider. Jag vet att det är farligt, man borde skaffa nya minnen istället för att ägna sig för mycket åt gamla, men det är lite för lätt att minnas precis hur kul det var just då eller då. Många bilder har jag helt glömt bort, men när de ploppar upp igen  känns det ändå som igår. Sen finns det de som jag inte ens kom ihåg dagen efter men som i vilket fall sätter igång endorfinproduktionen och ger mig ett leende öra till öra.
En bowlinghall i Luang Prabang.
Sticky Fingers, Göteborg.
Sjön vid öisgården i Göteborg.
Bananpiren, Göteborg.
Kotlettfrilla, med Petters hjälp. Midsommar 2010.
En go gäng, Göteborg.
På ett berg, Kanada.
Sommar, Sthlm.
Små och stora tillfällen som alla får mig att minnas precis hur det kändes just då. Fan! Nu måste jag bryta ut ur nostalgin fort innan något dåligt händer.
Får bli sömn istället. God natt.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Åh jag vet, i tider som dessa (tö, grått å mest tråkigt ute) kan man verkligen försvinna i minnen.. Inte alls bra egentligen, man blir så otaggad på nuet liksom..



Vi får väl sätta lite fart på Kalmar! Det finns väl massor å göra?! ;)

2012-02-21 @ 23:04:09
URL: http://lovisarogo.blogg.se/
Postat av: moa

ja, men jag skämdes ju så mycket i själen efter att jag narrade honom så jag var tvungen att bikta mig i bloggen :P



De e bare å komme upp Nils, precis näru vill. Sundsvallseliten (alltså jag och kotten) står redo att visa dej stada och backarna =)

2012-02-22 @ 21:36:24
URL: http://meanwhileinsweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0