Tillfälligt tillbaka på jobbet..

Efter att ha gått upp bokstavligt talat 4h innan solen och jobbat som om min gamla kropp fortfarande skulle vara tjugotre kommer jag nu ihåg exakt hur trött jag brukar vara på sommarhalvåret.
Vi sågade inte ett snitt på hela dagen, istället körde vi gyttjewresling med ett par tiotal kubik stockar, ris och grenar. Givetvis i regn, hallå vi var ju i Gbg.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen, ingenting kan få en så studiemotiverad som att släpa grenar i regn och lera. Hur trevligt jag än tyckte det var att få umgås med mina kollegor igen så gick även jag in i väggen lite efter att ha kört punktering på bilen, mitt i leråkern givetvis, som fram till dess hade tagit de allra tyngsta lassen. 
Det gick så långt så jag nästan längtade efter att få komma hem och arbeta med hemtentan som går ut på att göra utredningar om äldrevården i Tidaholms kommun.
Dagen tog dock slut och de följande dagarna var bra mycket trevligare. När jag mitt emellan jul och nyår satt högt uppe i en björk tillsammans med min chef och njöt av nästan tio grader och sol mådde jag, för att citera Leif GW Persson; som en pärla av guld.
Imorgon är sista arbetsdagen för mig eftersom jag ska vara "ledig" för att kunna göra klart ovan nämnda hemtentamen i slutet av veckan. Något säger mig att det inte kommer vara sånt här väder, kan det vara SMHI´s klass 1 varning för storm och vindar upp til 27m/s. Jag tror studiemotivationen kommer vara hög på torsdag.

Kommentarer
Postat av: HENKE

SÄG som det är nils. Du

älskar det!

2012-01-05 @ 20:50:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0