Det går bra nu!

Okej först och främst.. ..JAG SKA TILL AUSTRALIEN I HÖST! WIIIIIIN!

 

Efter att ha skickat iväg en första ansökan i slutet på november om jag inte minst fel eftersom det känns som om det var så länge sedan att jag efter jag postat den gick ut på förstubron och hjälpte Gustav Vasa att hitta rätt väg till Dalarna. (Det nämns aldrig i historieböckerna men han tog faktiskt en tur förbi Ljungbyholm och hade kommit till Karlskrona istället för Dalarna om inte hjälpt honom). Det är helt enkelt livstider sedan första pappret gick iväg och nu i torsdags kom äntligen svaret jag har väntat så länge på.

Jag hoppas verkligen inte att jag jinxar något nu men jag har kommit in på skolan, jag har kommit in på de kurser som är godkända som del i mitt program här hemma i Sverige och jag har bildgooglat "Goald Coast" en gång för varje vasaloppsdeltagare.

 

 

Det här är en av de bilder som kommer upp.

 

 

 

Det som är kvar nu är att tacka ja till platsen, ansöka om lån från csn, skaffa visum, skaffa en flybiljett och kanske även ett hem. Sist men inte minst måste jag hålla mig vid liv då min kära chef Thai-Conny har lite av en "Jag ska nun-chucka din hjärna"-blick varje gång han ser att jag ler och vet att det bara är cirka en månad till han måste hitta någon annan att spontansparka på smalbenen när livet blir för stressigt.

 

Ett foto på Thai-Conny som jag tog förra veckan.

 

Även om jag fick svaret i torsdags fick jag hålla igen lyckan en aning då vår sista tenta skulle skrivas dagen därpå. Tror jag klarade den men gjorde jag inte det är det ändå ett år tills jag har chansen för att göra om den så jag firade i vilket fall. En lycko-duracellkanin-fylla kallade min kära vän Frida stadiet jag befann mig i under kvällen.

 

 

Jag hade planerat att ägna hela lördagen åt att städa men då jag hade tre små söta skedande törnrosor som inte hade vaknat ens av en prins kyss, skippade jag den iden och lät dem sova medan jag mer än njöt av hela min situation och funderade på vilken smak jag skulle välja på glass när jag väl kommer till stranden i Australien.

 

De tre prinsessorna..

 

Söndag kväll hade jag fortfarande städat om det inte var för Frida som sparkade igång mig lärde ut några av sina städskills hon förvärvat under en städsäsong i Hemsedal. Tackar och bockar! Klockan 21.15 svängde jag in på gatan hemma hos mor och far i Kingrivva och återtog ännu en gång flickrummet.

 

Sen dess.. Jobb

 

 

 

 

Sen han jag till och med köra ett par varv på kiten häromdagen. Premiärturen för året. Plus att jag hittade en Chockladkaka i bilen. Såhär glad är jag över livet just nu:


Kommentarer
Postat av: Helena

Grattis!!! Fy fan va grymt, bra jobbat!

Du får se till och ta en sväng förbi Melbourne när du kommer hit, det visar sig att jag blir kvar lite längre än jag tänkt från början :)



Kolla in den här killens blogg om du vill ha lite inspiration, han spenderade tre år i Gold Coast/Sunshine Coast och pluggade. http://dankogoesaustralia.blogspot.com.au/



Fy fan va gött Nils, mot nya äventyr!!

2012-06-07 @ 03:47:50
URL: http://napok.blogg.se/
Postat av: moster Ewa

Kul! Blir det Sidney eller?

2012-06-07 @ 08:51:43
Postat av: Jen

Gratinerar. Fan vad skoj!!!!

Simma lugnt

Jen

2012-06-07 @ 09:16:13
URL: http://www.jennielarsson.se
Postat av: Ylva

fan va najs!!!! ses där kanske? :D

2012-06-07 @ 22:34:05
URL: http://lovelive.blogg.se/
Postat av: Nils

Jag vet! Sjukt gött är det. Gold Coast blir det, tror universitetet ligger i surfers paradise. Ses där gör vi definitivt! Hade vart kul:-) Vart och när ska du åka?



Jag ska försöka åka ner till Sydney och Melbourne när skolan slutar i november men vi får se vart pengarna räcker.

2012-06-08 @ 15:22:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0