Weekend i Växjö

- YIIHAAAAAA! Skrek jag rakt ut och bestämde mig på plats för att införskaffa en likadan banjo som killen från Texas gick lös på, på scenen framför oss. Av någon underlig eller kanske snarare underbar anledning hamnade nämligen jag, mina två kusiner Malin och Lisa, samt Malins sambo Suzana bakom en cowboyhat i publiken på en proppah westerspelning.
Vi dansade och svettades och skrek YIIHAA! som om vi aldrig hade gjort något annat och det var inte för inte som wannabecowboysen i form av växjöbönner blev lite avundsjuka på hur väl speciellt Lisa kunde stampa sin fot i takt. En sporrförsedd läderboot på det och saloonstämningen hade varit fullkomlig.


Två favoritpeakar under spelningen var först och främst när sångaren skrek:
- So I’ve heard you have a Swedish band called Rednex, FUCK THEM! THEY SUCK!!! This is how you do it! Innan han lät sina fingrar nå runt 350bpm på banjon.
Och när han lite senare mellan två låtar pratade om någonting rörande Gud. Då skrek jag istället:
– GOD is DEAD!! Då skrattade han högt, nickade och spelade bara nästa sång istället.


Efter att ha tyckt riktigt synd om mig själv hela veckan då jag lidit av grav sjukdom i form av nästäppa, var det en underbar känsla när jag på torsdagen återigen började bli kapabel att andas och insåg att jag faktiskt skulle få komma iväg till gänget i Växjö.

Suzana och Malin hade bjudit in mig och Lisa som bor i Kungälv till en hel-helg och förutom westernstampande han vi med sjukt god mat, kaffe i solen vid Växjö-sjön och ungefär alla låtar på Beatles rockband.  Mycket trevligt och nästa gång är det er tur att komma förbi torpet. Tackar!

Nu ska jag sätta mig på förstebron med min frulle och njuta av:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0