Ett hektiskt liv.. Jag älskar det!

Såhär trött var jag efter sista veckan i skolan..

 

Ett hektiskt liv associerar jag med dagar fyllda av arbete och tråkiga sysslor. Men nu, den senaste månaden eller fyrtiofem dagarna, har det fått en helt ny mening, en mening som passar mig som handen i handsken.

Senast jag satte mig ner för att skriva forell (uttalas som fisken men är egentligen svengelska för ”for real”) var i Sydney och det känns just nu som om det var en livstid sedan. Yodas livstid. Inte för att jag vet om han är gammal eller inte men han ser gammal ut.

 



Ett tag tog skolan upp all tid, men det kan ha haft att göra med att jag eventuellt prioriterade annat i första hand lite för länge. Svårt att klaga på att skolan är för svår såhär i efterhand när jag KLARADE ALLA MINA KURSER! Och ändå hade tid över till så mycket annat.



Jag skulle så gärna beskriva min senaste månad i detalj, men det hade dels tagit ungefär fyra dagar längre än mina, nu ner-reducerade till två, campervagn-sambos orkar vänta utanför Starbucks och sen har det helt enkelt hänt för mycket för att jag ska kunna komma ihåg alla roliga detaljer.

En känsla som mer eller mindre försvann helt under tiden jag skrev essä efter essä på sammanlagt mer än 15 000ord var skrivsuget. Men om mina fingrar hade slut på ord vid terminsslutet har de nu fått nog med semester och är redo att redogöra för min sista månad här nere!

 

I snabbare än snabbast drag: Jag har varit i Sydney med Jack, Noosa med Yo-jo, på Frasier Island med Carlo och Ze Germanz, på halloweenfest på Melbas, i Nationalparker med Mick-Mitch jag träffade i Central Amerika, i Ipswich med samma Mick-Mitch, surfat i Burleigh Heads, checkat läget i Brisbane, vandrat vid Mount Tambourine med Anton och Justin.

Jag gått på ett bröllop som kostade brudparet $45 000 dollares, surfat, kört landrover offroad och på stranden, grillat fyra hundra gånger, fiskat och fått upp en sköldpadda, sett ut som en beachzoombie i soluppgången. Jag har tillsammans med mina sambos lyckats bjuda in ca 80pers till vår sista avskedsfest med en dags varsel, hängt en hel del på stranden, vart på Wet’n’wild badpark, kramat runt 10 ascoola träd som jag vet mer än en trädkramare där hemma skulle komma i byxan om han såg (ni vet vilka ni är), spelat en hel del beerpong, passat en hundvalp åt djuraffären, vart på seaworld, vart på zoo, lekt med Mick-Mitch hundar och fåglar, och ännu en gång: osv, osv..

ll


 


m
 
 
 
 




Kommentarer
Postat av: moster Ewa

Du lever gött ser jag

2012-11-21 @ 10:26:01
Postat av: EDL

Är det lagligt att dela med sig av sånt här när det är november i svedala??

2012-11-21 @ 18:46:07
Postat av: Ylva

HAHA bilden med borsten kan ju vara en av de roligare jag har sett iaf

2012-11-21 @ 21:53:38
URL: http://lovelive.blogg.se
Postat av: Nils

Ja, det har varit lite för gött! Släppte internet, men nu är jag tillbaka. Hoppas jag i alla fall;)

2012-11-22 @ 02:05:17
URL: http://nilsjohansson.blogg.se
Postat av: Syrran

Är det meningen att fiska sköldpaddor eller en slump?

2012-11-22 @ 13:59:39
Postat av: Nils

Det är meningen att fiska fisk, men det är så många sköldpaddor i floden att det tydligen är rätt vanligt att de fastnar istället. Mer kött i dem än i fiskarna vi fick upp dock så kanske borde ändra strategi;)

2012-11-23 @ 03:18:42
URL: http://nilsjohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0