Byte - lägenhet mot minibuss!

Mer än en gång då jag förvandlat morgondoppet till en halvdagsaktivitet satt jag i bubbelpoolen i vårt hem The Regent efter att ha först tagit ett bad i utepoolen, ett i havet och ett i innepoolen och såg ner på mina fingrar som såg ut som om någon hade trätt extra fylliga albinorussin på tio spätt och tänkte för mig själv att nu mår jag som en pärla av guld. –Ni vet inte hur bra ni har det, trots att ni håller på att tappa huden just nu och ser ut som om ni doppade i frätande vit färg.

 

 

En sista kväll med beerpong hos amerikanarna. Anton gjorde ett sista tappert försök men det gick inte den här gången heller..

Men nu i söndags, efter fyra månader och två dagar, hade vi i familjen tillslut vår sista natt tillsammans i lägenheten. Justin Bieber är i detta nu ombord på en flygmaskin hem till Sverige för att jobba på att tappa brännan så fort som möjligt. Sanja, heter egentligen Sandra men delar talfel med hela Blekinge (givetvis inte med de inflyttade kära moster) och är därför omdöpt, lämnar för en vecka på Nya Zeeland och sen far även hon hem till Sverige. Medan jag och Zlatan drar med oss grannen från Cricket Street; Silje, på roadtrip i tre veckor.

 

  

Sista fickat vi baren i lägenheten, en full väska, alla kryssade dagar vi har bott där och tillslut avsked.. snyft..

Egentligen var det meningen att jag, Silje och Zlatan skulle ta buss och tåg upp till Brisbane för att hämta ut vårt nya hem. Men som tur var gick det precis lika bra för Mick-Mitch som för Anton med det motsatta könet kvällen innan och den aningen motvilliga chauffören fick byta att vi gett honom husrum mot att lämna av oss i Brisbane på vägen hem.

Anton och Mick-Mitch på sina vanliga platser..


Det hade visserligen varit ett äventyr att få med tre stora väskor, tre små väskor, tre surfbrädor, två longboards, en gitarr och en norska på lokalbussen, men vi svettades nog i de trettio graderna och skämdes inte alls när Mick-Mitch förvånat fann sin pickup lastad nära på asia-style minus grisar och hönor, när skulle bege sig.

 


Det första vi fick höra då vi äntligen funnit uthyraren var att den campervagn vi bokat var krockad och inte skulle anlända förrän sex timmar senare i ett skick som skulle kunna vara allt från lagad till i kubform bakpå en skrotlastbil. ”Fail” hann jag tänka innan Zlatan ”ekonomen” uttalade ordet:

-Upgrade ..

..långsamt, aningen hypnotiskt och mycket skrämmande medan han stirrade Irländaren som stod bakom disken stint i ögonen. Tyvärr verkar det inte som om han uppfattade hotet riktigt lika alvarligt som det var menat. Det blev ingen upgrade-husbil värdig ett rockband, MEN!!! Vi fick i alla fall låna en gps GRATIS till den identiska reserv-campervagn de fixade fram till oss efter knappt en timma. WIN!

 

Zlatan och vårt nya hem för de kommande veckorna..
 
Observera chokladtomten på bordet. Julmys på en parkering i Noosa.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Alltså, du är grym på att skriva! Din blogg absolut bästa glädjehöjaren som finns! hahaha
Underbart! Ha en bra resa, see ya in exotiska Kalmar i januari.

2012-11-22 @ 03:35:05
URL: http://lovisarogo.blogg.se
Postat av: Nils

Tackar Lovisa=) Det gör vi verkligen, kan knappt bärga mig för att åka hem till Kalmar när jag sitter här på en bänk i solen;) hehe..

2012-11-23 @ 03:22:24
URL: http://nilsjohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0