Surfa med valar!

Nej inte tjockisen till vänster om mitten av bilden, det vita längre ut! Elaka människor..
 
Än så länge har vi två gånger mer än jag beskrivit här, lämnat Surfers Paradis för dagsturer söderut till Currumbin och Coolangata. Spontana, helt vilda och galna som vi givetvis är hela tiden kollade vi inte en enda vågrapport innan avresa. Att ramla ur en buss med fem surfbrädor i en stad där till och med russinen på alkisbänken vid busshållplatsen har koll på vågorna en dag då..
 
-Oi guys! Ya here on the wrong daj. Flat as a mirror!.. Följt att skratt, följt av slemhosta..
 
..gör att man känner sig lite som en tysk i en skidbacke.
Jag ser mig själv i en ljusblå solblekt overall plogandes i barnbacken på skidor som var top notch 1982 medan jag försöker ge mina barn Otto och Stein tips fast de egentligen är bättre än mig då de lärt sig teorin genom att spela playstation 12h/dag sedan födseln.
 
Saken är bara den att likt tyskarna nöjer sig med att åka köra skidsemestern i Ulricehamns enda och korta backe, har vi nordbor inga problem med att surfa samma vågor som de lägre dagisklasserna gör innan välling och förmiddagslur. Så länge det går att stå är det kul.
 
Och när det sedan dyker upp en val 500m utanför brytet, bockar jag av ännu en sak jag fram tills jag upplevde den inte visste att jag hade på mig 2do b4 die-lista.
 
Surfa med valar.. Check!
 


Zlatan då med en hel fot, två söta sjukgymnaster och en före detta golfturistguide.
 

Durramba beach, Coolangata.
 
Medan alla andra fotograferade valar använde jag bristen på zoom till att fotografera folk som fotograferade valar.

 
För er som inte tycker att det är nog mycket att släpa på när ni åker kollektivt med surfbräda, fotboll, matlådor och handukar rekommenderar jag att fylla upp resten av den lediga platsen i ryggsäcken med böcker. Tar mycket plats och väger precis lagom för trötta surfaxlar. Läsa dem på stranden? Har aldrig hänt..

Kommentarer
Postat av: moster Ewa

Hej!
Vart har du tagit vägen? Studerar du eller...

2012-09-19 @ 09:00:49
Postat av: Nils

Ja, tyvärr=(

2012-09-21 @ 07:07:10
URL: http://nilsjohansson.blogg.se
Postat av: Gina

Hur visste du att jag trodde det var människan till vänster om mitten av bilden?
Du verkar ha det as nice ju! Lite avundsjuk på din värme, för här börjar det bli skit kallt!

2012-09-24 @ 16:51:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0