Börja på en ny kula..

Det är inte varje dag man får chansen att börja på en så kallad ny kula. Sen är det nog ännu mer sällan chansen kommer i form av en misslyckad uppdatering av en mobiltelefon.
 
Jag har länge trott att jag inte var så fäst vid min telefon eller att den var så fäst vid mig och mitt liv. Jag har till exempel klarat mig helt ypperligt hela hösten med en telefon som var så o-hightech att den inte ens kunde ta emot MMS.

Men då jag i förrgår aningen suddig i ögonen och med frukostgröten i knäet råkade trycka "yes" på förfrågan om jag ville uppdatera min telefon och därmed raderade mina i runda slängar 300-400 bilder, sms från två år tillbaka samt alla kontakter i telefonboken blev jag ändå helt kall inombords. Kommer jag överleva det här?!! Och alla bilder? Och det där sköna sms'et jag fick från en tjej 2011 där hon halv tre på natten beskrev okristerliga saker hon ville göra med min kropp. Det sms'et har tillsammans med all mina telefonummer försvunnit i programuppdateringens masugn för att aldrig någonsin kunna återuppstå igen. -HEEEEEEEEELVETTE!
 

Men sen kom tanken om att börja på en ny kula till mig. Kanske är det inte bara så att min telefon är carte blanche, utan med den hela mitt liv. Jag kan göra precis vad jag vill härifrån, välja vilken väg som helst, och allt bakom mig är glömt. Det där sms'et glömmer jag visserligen aldrig, men resten..
 
Jag kan till exempel sätta mig och skriva en liten novell om tre små fåglar, en kanin och en gubbe. I nästa inlägg kommer den.
 
Just nu har jag nio telefonnummer i min adressbok och två bilder i mitt telefonfotoalbum. Det ena är en bild på min blåa mössa hängandes deppigt på en stolpe i ett snöigt Kalmar i närheten av var jag måste ha tappat den. Den andra bilden är på en kvinnlig bakdel copypastad från facebook och kom tillsammans med texten "HITTA ETT ENDA FEL PÅ DEN HÄR DU!!!" Har naturligtvis inte en aning ifrån vem den kan ha kommit då jag som sagt inte har några nummer. Men rätt hade personen i alla fall då jag inte fann en enda skvank på stjärten.
 
God natt!

Kommentarer
Postat av: Janne

Surt! Ska inte behöva hända vid en vanlig uppgradering va??

2013-02-14 @ 10:14:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0